perjantai 26. syyskuuta 2014

Katkeruus.


Mä oon katkeroitunut.

todennäkösesti sen takia että mun herääminen part 2 on alkanut.

ja se on alkanut sen takia, että joudun kokemaan henkilökohtaisen konkurssin jo toisen kerran.

Ensimmäisen kerran koin sen hyvin nuorena. 1990- luvun lama tekituhotöitään suomen konnuilla ja vanhempani olivat maanviljeliöitä. kun 1990-luvun laman aikana siirryttiin EU:hun, alkoi pientilallisten sorto. 1995 minä synnyin.

Minä koin laman vanhempieni kautta, jotka menettivät todella paljon. Maanviljely ei enään kannattanut ja piti katsoa johonkin muuhun suuntaan. Siinä minun vanhempani eivät onnistuneet. Koin hyvin epätasapainoisen lapsuuden alkoholin ja kahden ihmisen  talouden sortumisen vieressä. 

Mutta, koska lapsuuteni oli epämääräinen. olen vasta nyt oppinut mitä on olla osa yhteiskuntaa.

Minusta tuntuu että ensimmäinen "herääminen" tapahtui väärillä eväillä. Onnistuin kyllä siitä jotenkin ja olen onnistunut tasapainottelemaan mahdollisuuksien suhteen, ihan elävässä elämässä oman talouteni suhteen. Olen siis nyt oppinut elämään niinkuin pitää elää, selvitäkseen yhteiskunnassa.

Selvisin siittä lapsen moraalini ja sinisilmäisyyden avulla sekä jaksamisella.

Nyt kuitenkin juodun kokemaan sen heräämisen uusiksi.

Koska jälleen kerran yhteiskunta osallaan vaikuttaa muhun ja mun historiaan.

Koska tämänpäivän globaali kuristaminen osuu taas heikompiin jotka jo ovat kohdenneet histoiassaan saman muutoksen, Siten, syntyy tätä radikaalia ajattelua, jota minäkin edustan.

Minä olen valmis vielä uhraamaan sen eteen, että saan takaisin parempaa palvelua arjessani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti